luni, 9 noiembrie 2009

Modul "Românesc"

Am primit recent de la cineva din România un mesaj cu un ataşament interesant care arăta diverse formaţiuni ciudate de stânci din diferite locuri în lume. Ca observaţie mi-a spus că lipseşte "Sfinxul din Bucegi" şi "Babele" şi a ataşat mesajului pozele corespunzătoare!? Este cât se poate de adevărat dar . . . acuma intervine cea ce am numit eu "modul Românesc"!? Ce este asta? O anume atitudine. Acel cineva posedă poze ale numitelor formaţiuini stâncoase din Bucegi în vreme ce acela care a făcut acel ataşament iniţial poate nici nu ştie de existenţa lor, ceea ce nici nu i se poate lua în nume de rău şi ca urmare NU a avut nici o şansă să le includă în prezentarea sa. Cum prezentarea în cauză NU revendică nici unde în mod vizibil drepturi de autor ca urmare se poate completa în voie mai ales dacă restul nu se modifică. Ce a făcut acel cineva din Romania? A reclamat, a comentat dar NU a completat acea prezentare chiar dacă ar fi putut face acest lucru.

Este această atitudine cea ce eu aşi numi "modul Românesc", înainte să fac ceva sau în loc să fac mă vait, bodogănesc, reclam, comentez, iau peste picior, fac băşcălie. . .

Şi atunci te miri că valori Româneşti se pierd în anonimat! Păi dacă aceia care le cunoasc, ştiu de existenţa lor şi sunt în posesia unor anume posibilităţi NU le folosesc pe acestea în mod adecvat pentru a face cunoscute valorile naţionale!? Cine să facă asta, cineva din Filipine sau Patagonia?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu