vineri, 6 noiembrie 2009

Păcăleala Opel!?

Este extrem de interesant de rezumat rezultatul discuţiilor tematice din ultimul an referitoare la GM şi aşa numita firmă germană Opel!? Înainte de a continua trebuie făcută menţiunea expresă că încă mai există, foarte multă lume care trăieşte cu convingerea, total greşită, că firma Opel ar fi o firmă germană!? Reamintesc pentru clarificare că firma Opel a fost vândută în proporţie de 100% concernului american GM deja din anul 1929!?
vezi AICI. Amendamentele contractuale acceptate atunci de GM NU au fost de fapt în favoarea vânzătorului ci doar a cumpărătorului chiar dacă au fost şi încă mai sunt prezentate altfel.
Se vorbeşte de un "German Automaker" despre care ceva mai departe se spune că ar fi". . . GM-s largest European brand. . . "!?
Se vorbeşte de aparenta "independenţă" a firmei Opel care de fapt servea doar înlesnirii unor activităţi ceva mai altfel ale concernului GM în Europa şi eventual prostirii marelui vulg. De exemplu nu este foarte clar care este cifra de afaceri şi câştigul avut de GM în timpul "războiului adolfian"!? Amintesc doar "Opel Blitz"!? În ce măsură cercuri financiare din SUA acelor timpuri au sprijinit în acest fel, chiar dacă în mod mascat, unii poate chiar fără să o ştie(?), Holocaustul!? În uzinele Opel ale acelor timpuri nu s-a folosit forţă de muncă provenită din lagăre diverse ?
Toate amendamentele referitoare la "independenţa firmei Opel" au avut un singur scop, pe acela de a face ca omul de rând să NU vadă că este vorba de concernul GM!

Chiar dacă toate maşinile Opel se fabricau şi încă se fabrică în Europa şi majoritatea în Germania asta nici pe departe NU înseamnă că este vorba de o firmă germană!? Începând din 1929 firma Opel este o firmă americană care produce pentru piaţa neamericană şi face acest lucru în/din Europa şi mai ales în/din Germania. Este o situaţie deosebită. De când lumea este cunoscut că în SUA se apelează la cea ce se numeşte "crucişătoare rutiere" , adică la maşini deosebit de mari, majoritatea cu motoare 8V şi cu capacitate cilindrică de peste 3000cmc, halitoare de benzină cu care pe piaţa europeană şi nu numai nu prea se poate face mare vânzare. Este motivul pentru care concerne ca Ford şi GM au pe "vechiul continent" fabrici proprii.
De aici toată teravura din ultimele luni.
Deosebit de interesant este de văzut cum managerii GM au reuşit să prostească o lume întreagă. Că au reuşit să prostească politicieni de vârf NU este de mirare. Cine a fost, este şi de unde a aparut domnul care până recent a fost ministrul economiei şi acuma este, în Germania, ministrul apărării? Un ilustru necunoscut, bun membru de partid, om de încredere. . . Vă aduce asta aminte de ceva din vremuri trecute? Cu ce e mai bun vestul decât au fost "comuniştii"? Ce se face altfel? Se face ceva altfel? Mie îmi pare că tot prostia este ridicată la rang de înaltă virtute eventual cu unele titluri academice mai ales de gen "doctor honoris causa"!? Nu mai spun că ca acesta tot restul, fiecare cu specificul personal.
Acest soi de "specialisti", pentru a apare în lumină favorabilă în ochii marelui vulg au pus la loc de frunte grija pentru păstrarea de locuri de muncă!? Într-adevăr? Ce au făcut sub acest slogan? Au pus la dispoziţia unei firme americane falimentare fonduri provenite din bani de impozite!?
Nu au fost în stare să vadă că dacă dispare Opel doar americanii suferă deoarece NU mai au venituri de pe piaţa europeană şi altele pe care "crucişătoarele rutiere" nu se pot vinde dar se vând "maşini mici". Urmarea directă ar fi fost că necesarul de "maşini mici" care nu va mai putea fi satisfăcut prin dispariţia lui Opel va trebui să fie acoperit de producţia altor firme, de data asta cu adevărat europene şi că acest lucru ar avea ca urmare o preluare de către acestea a unei mari părţi a forţei de muncă devenită disponibilă prin dispariţia lui Opel!? Acelaşi lucru s-ar fi întâmplat şi cu toţi furnizorii de piese şi subansamble!?
Ce se întâmplă acuma? GM ştia acest lucru din totdeauna şi "on the american way" a şi (re)acţionat corespunzător!? A văzut până unde sunt în stare să meargă de bună voie angajaţii Opel, la ce acceptă să renunţe pentru a-şi salva locul de muncă. I-a prostit pe "partenerii" europeni" până ce vânzările la Opel au luat-o în sus ca urmare a diverse acţiuni statale mai ales din Germania şi acuma au declarat că au hotărât să NU mai înstrăineze nimica din Opel ci să facă singuri asta!? Este de mirare? NU! Păi prin păstrarea în proprietate exclusivă a firmei Opel GM are tot Know How-ul referitor la "maşini mici" ale lui Opel, cunoştinţe de provenienţă exclusiv "European-germană" ori asta este deosebit de important pentru GM chiar dacă NU s-a spus nicăieri şi nici o dată!? Deosebit de interesant ar mai fi poate şi aspectul cum că prin activitatea din Germania a firmei americane Opel concernul mama, GM, avea posibilitatea de a face spionaj industrial tematic fără a putea fi condamnat pentru asta!? GM era astfel plasat în mijlocul celei mai vechi, cu mai mare tradiţie şi experienţă industrii auto, mai ales într-un domeniu străin industriei echivalente din SUA, acea a "maşinilor mici"!?
Consecinţa? În primă instanţă GM va lua măsuri de raţionalizare la "modul american", adică va face concedieri cât consideră ei de cuviinţă şi alte asemenea păstrînd în acelaşi timp vie concurenţa prin existenţa în continuare a firmei pe piaţă. Acest fapt va avea ca urmare faptul că şi restul de firme din branşă vor fi silite să facă unele restructurări "dureroase" pentru a putea face faţă concurenţei. Ce va urma? O mai mare creştere şomajului datorat acestor măsuri cumulate decât ar fi avut loc efectiv la închiderea completă a firmei Opel!?
Cine sunt "papagalii"?
Ce ar fi făcut GM dacă toate vocile din Germania, încă de anul trecut, în loc să se dea de ceasul morţii pentru "salvarea firmei germane(?) Opel" ar fi spus, măcar aparent, că îi lasă să dispară "on the american way" şi că nu văd de ce ar salva o firmă americană când pot scăpa astfel poate de concurenţă!?
Suplimentare!
Toţi cei care vor fi urmărit cele apărute în ultima vreme în medii vor fi putut băga de seama că după toate aparenţele GM confirmă faptul că NU doreşte amestecul altora în afacerile sale dar cu această ocazie mai trezeşte şi bănuiala că manevra cu insolvenţa a fost doar o altă păcăleală pentru a mai câştiga timp şi bani. Momentan se declară că, se pare cam subit, concernul abia scăpat din mrejele insolvenţei a devenit subit "lichid" atâta vreme cât intenţionează, cum se spune, să ramburseze înainte de termen unele sume, NU mici, primite ca ajutor!? De unde aşa subit o asemenea puternică îmbunătăţire de situaţie? Ciudat! În ultimă instanţă pare a putea fi şi o cu totul nouă manevră publicitară destinată atragerii atenţiei publice şi cu asta a stimulării, frauduloase aşi spune, a cifrei de afaceri!? În continuare NU reuşesc să înţeleg dorinţa fierbinte a unora din Germania de a finanţa firma (100% americană) Opel cu bani publici!?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu